Subject: Olevererbart:: Hur stor är klimatpåverkan från byggnaders energianvändning?

From: <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Apr 2024 09:08:57 +0200

Det gick inte att leverera till följande mottagare eller grupper:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Ett fel inträffade när det här meddelandet skulle levereras. Försök att skicka meddelandet igen senare.

Följande organisation avvisade meddelandet: Z47SXC012.corp.bravida.com.

Diagnostisk information för administratörer:

Genererande server: Z47SXC010.corp.bravida.com

[email-masked]
Z47SXC012.corp.bravida.com
Remote Server returned '554 5.4.12 SMTP; Hop count exceeded - possible mail loop detected on message id <[email-masked]>'

Ursprungshuvuden:

Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 195.245.231.41)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;compauth=none
 reason=405
Authentication-Results-Original: mx.messagelabs.com; spf=pass
   (server-6.tower-541.messagelabs.com: domain of post.nuhet.se designates
   85.118.203.87 as permitted sender) smtp.mailfrom=post.nuhet.se;   dkim=none
 (message not signed); dmarc=none (no record)   header.from=svenut.se
Date: Tue, 2 Apr 2024 09:07:35 +0200
Subject: Hur stor =?utf-8?Q?=C3=A4r_klimatp=C3=A5verkan_fr=C3=A5n?=
 byggnaders =?utf-8?Q?energianv=C3=A4ndning=3F?=
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
 =?utf-8?B?TXc4L2V1dVVUb0RPbktQZ0tDQmVjVlVEZXV5dzI3ay9XbTZLdGh5TE9HSGRD?=
 =?utf-8?B?emd1UDhWazhwV0tPMVVKUFNUaFNONzE1Mkp4L0tLcVRna1Axc2xvZjh0MW5M?=
 =?utf-8?B?aSsxeGp6SFFYQ3JxZjhFbjZ1N0g2eWRoeXhydXVURm9hWWROUklzclVuUHRH?=
 =?utf-8?B?QlZtV09Rb0hDMEtJMlZIbHI4NmxDWnZhMHMxZlpKYkpMYjFIVTd6RlF0endN?=
 =?utf-8?B?cDB2d1l2WFY5OGRYOGRzSHk0L01WRmF3eFYzemI4Q2dEcTYvcnlZVTFxQzJH?=
 =?utf-8?B?c2lScVk3TDFmSEpiWHpZWmNnZHQ1RVR6cmdnMUE0M2hMVUJaWkxjaHBCdFBL?=
 =?utf-8?B?OWtQcW5KMGRkejBEamNxQ0VFTk9aRXB3OVZGZVhLNzdLS0VaUURMcGpvT1Y1?=
 =?utf-8?B?SXcyWXB3Ny8zWDRFSXc9PQ==?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:84.17.219.44;CTRY:SE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:mail.Bravida.net;PTR:host-84-17-219-44.telecomputing.se;CAT:NONE;SFS:;DIR:INB;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 02 Apr 2024 07:08:56.3398
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: c19d34d1-f598-4a1b-196c-08dc52e3c319
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalAttributedTenantConnectingIp: TenantId=6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7;Ip=[84.17.219.44];Helo=[mail.Bravida.net]
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: DU2PEPF00028D11.eurprd03.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: HybridOnPrem
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GVYP280MB1126
X-OrganizationHeadersPreserved: GVYP280MB1126.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
X-CrossPremisesHeadersPromoted: Z47SXC012.corp.bravida.com
X-CrossPremisesHeadersFiltered: Z47SXC012.corp.bravida.com
X-OriginatorOrg: bravidagroup.onmicrosoft.com

Subject: Hur stor är klimatpåverkan frånbyggnaders energianvändning?
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Apr 2024 09:07:35 +0200

Energianvändningens klimatpåverkanKurs om klimatpåverkan från byggnaders energianvändning och hur denna post hanteras i klimatberäkningar. Med fördjupning i Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2.