Subject: Olevererbart:: Lär dig klimatberäkning för uppföljning, certifiering och klimatdeklaration

From: <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jan 2024 12:16:04 +0100

Det gick inte att leverera till följande mottagare eller grupper:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Ett fel inträffade när det här meddelandet skulle levereras. Försök att skicka meddelandet igen senare.

Följande organisation avvisade meddelandet: Z47SXC012.corp.bravida.com.

Diagnostisk information för administratörer:

Genererande server: Z47SXC010.corp.bravida.com

[email-masked]
Z47SXC012.corp.bravida.com
Remote Server returned '554 5.4.12 SMTP; Hop count exceeded - possible mail loop detected on message id <[email-masked]>'

Ursprungshuvuden:

Authentication-Results-Original: spf=softfail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=srs.domeneshop.no; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=softfail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=srs.domeneshop.no; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=softfail (sender IP is 195.245.231.43)
 smtp.mailfrom=srs.domeneshop.no; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;compauth=none
 reason=405
Authentication-Results-Original: mx.messagelabs.com; spf=pass
   (server-11.tower-541.messagelabs.com: domain of srs.domeneshop.no
   designates 194.63.252.21 as permitted sender)
   smtp.mailfrom=srs.domeneshop.no; dkim=none (message not signed);
   dmarc=none (no record) header.from=svenut.se
Date: Thu, 25 Jan 2024 12:14:50 +0100
Subject: =?utf-8?Q?L=C3=A4r?= dig
 =?utf-8?Q?klimatber=C3=A4kning_f=C3=B6r_uppf=C3=B6ljning=2C?= certifiering
 och klimatdeklaration
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
        *  0.0 HTML_IMAGE_RATIO_06    BODY: HTML has a low ratio of text to image
        *                             area
        *  0.0 HTML_MESSAGE           BODY: HTML included in message
        *  1.5 X_MID_SWIFT_SPAM_008   Spam generator used for composing message
        * -0.0 T_SCC_BODY_TEXT_LINE   No description available.
 =?utf-8?B?eG5MVmo1bThnanY2N3RxTUZ0UTcwY0czdytBdUxlajNjS1NrNk9STExYTkNx?=
 =?utf-8?B?emJ3WmRHK20zSTgxN3dqRU5DQUwvWHp2QUtrdjFqUDNzbWtyeWtHaVVGSUtv?=
 =?utf-8?B?SUt2MEFGUjR5RDNZanV1c1FkTEliaVBOWFN3aklBMjBOQ3ppdllaTnBrd1VD?=
 =?utf-8?B?REdpcXpTYmg3VjhjSE84cjNuR1hjODFWQnFHclVnRFlqYXNsTytYdWE5MURy?=
 =?utf-8?B?MlNrMC8rOFlVTXBKSEhYcUJ2RzVWQU1WaHQzelN6WHBsMU1yY0RYaE4vUnRW?=
 =?utf-8?B?WTRWa04yVUhNdGxjSGJSSHJPcFp2QkovSXp5WERuMlpYSG16N3pIUT09?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:84.17.219.44;CTRY:SE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:mail.Bravida.net;PTR:host-84-17-219-44.telecomputing.se;CAT:NONE;SFS:;DIR:INB;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 25 Jan 2024 11:15:40.6212
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 397e3f81-b7d6-4f9d-15b7-08dc1d96f718
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalAttributedTenantConnectingIp: TenantId=6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7;Ip=[84.17.219.44];Helo=[mail.Bravida.net]
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: AM2PEPF0001C714.eurprd05.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: HybridOnPrem
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GVZP280MB1232
X-OrganizationHeadersPreserved: GVZP280MB1232.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
X-CrossPremisesHeadersPromoted: Z47SXC012.corp.bravida.com
X-CrossPremisesHeadersFiltered: Z47SXC012.corp.bravida.com
X-OriginatorOrg: bravidagroup.onmicrosoft.com

Subject: Lär digklimatberäkning för uppföljning, certifiering och klimatdeklaration
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jan 2024 12:14:50 +0100

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering med Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning.