Subject: Olevererbart:: Kurs om klimatberäkning för uppföljning av byggprojekt, för klimatdeklaration eller för certifiering

From: <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jan 2024 12:30:17 +0100

Det gick inte att leverera till följande mottagare eller grupper:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Ett fel inträffade när det här meddelandet skulle levereras. Försök att skicka meddelandet igen senare.

Följande organisation avvisade meddelandet: Z47SXC012.corp.bravida.com.

Diagnostisk information för administratörer:

Genererande server: Z47SXC010.corp.bravida.com

[email-masked]
Z47SXC012.corp.bravida.com
Remote Server returned '554 5.4.12 SMTP; Hop count exceeded - possible mail loop detected on message id <[email-masked]>'

Ursprungshuvuden:

Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 195.245.230.42)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;compauth=none
 reason=405
Authentication-Results-Original: mx.messagelabs.com; spf=pass
   (server-8.tower-581.messagelabs.com: domain of post.nuhet.se designates
   85.118.203.86 as permitted sender) smtp.mailfrom=post.nuhet.se;   dkim=none
 (message not signed); dmarc=none (no record)   header.from=svenut.se
Date: Thu, 11 Jan 2024 12:14:26 +0100
Subject: Kurs om =?utf-8?Q?klimatber=C3=A4kning_f=C3=B6r_uppf=C3=B6ljn?=
 =?utf-8?Q?ing?= av byggprojekt, =?utf-8?Q?f=C3=B6r?= klimatdeklaration
 eller =?utf-8?Q?f=C3=B6r?= certifiering
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
 =?utf-8?B?R1hZdmNWeFNoSjduWkU5WkN5YUErMGhoRTFkY0JienRMT3BKY2Q4WGc4N2tm?=
 =?utf-8?B?Qm5sZTg4eks3bFRvL3kzWnVXT0R6VWRVN0pwOGRLNVlmUGxpWXBNZHBtSGJo?=
 =?utf-8?B?ZHdBTGdjMHVkY3BnQnlzNUF1T2N2NUZkaDU2NWR2Tk85MDlUajZRd1pXWmlN?=
 =?utf-8?Q?MKQJu0YLbz+Vxe3V5IA49YIBNmlJwNtV6khZ7ePzvYxC?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:84.17.219.44;CTRY:SE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:mail.Bravida.net;PTR:host-84-17-219-44.telecomputing.se;CAT:NONE;SFS:;DIR:INB;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 11 Jan 2024 11:30:15.5944
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 324d0d4a-86a0-4761-5eab-08dc1298aecc
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalAttributedTenantConnectingIp: TenantId=6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7;Ip=[84.17.219.44];Helo=[mail.Bravida.net]
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: DB5PEPF00014B96.eurprd02.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: HybridOnPrem
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GVZP280MB0976
X-OrganizationHeadersPreserved: GVZP280MB0976.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
X-CrossPremisesHeadersPromoted: Z47SXC011.corp.bravida.com
X-CrossPremisesHeadersFiltered: Z47SXC011.corp.bravida.com
X-OriginatorOrg: bravidagroup.onmicrosoft.com
X-TM-AS-Product-Ver: SMEX-12.5.0.1300-9.0.1002-27394.002
X-TM-AS-Result: No-10.332700-8.000000-10
X-TMASE-MatchedRID: WEo0otch/L89uGzHQQOESp4CIKY/Hg3A8gGd4jv8zaP9a7Q38w1tP1cy
        0IwdHe9wBt4xenIRXA7h62Y+yvItWchMgJNkoIw1alfLsk8GJ+owK/TRabM1f+utAgdyVON5lEx
        lQIQeRG0=
X-TM-AS-User-Approved-Sender: No
X-TM-AS-User-Blocked-Sender: No
X-TMASE-Result: 10--10.332700-8.000000
X-TMASE-Version: SMEX-12.5.0.1300-9.0.1002-27394.002

Subject: Kurs om klimatberäkning för uppföljning av byggprojekt, för klimatdeklaration eller för certifiering
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jan 2024 12:14:26 +0100

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering med Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning.