Subject: Olevererbart:: Kurs: Klimatberäkning i praktiken

From: <[email-masked]>
Date: Thu, 14 Dec 2023 12:21:25 +0100

Det gick inte att leverera till följande mottagare eller grupper:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Ett fel inträffade när det här meddelandet skulle levereras. Försök att skicka meddelandet igen senare.

Följande organisation avvisade meddelandet: Z47SXC012.corp.bravida.com.

Diagnostisk information för administratörer:

Genererande server: Z47SXC010.corp.bravida.com

[email-masked]
Z47SXC012.corp.bravida.com
Remote Server returned '554 5.4.12 SMTP; Hop count exceeded - possible mail loop detected on message id <[email-masked]>'

Ursprungshuvuden:

Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 84.17.219.44)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;
Authentication-Results-Original: spf=fail (sender IP is 195.245.230.41)
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se; dkim=none (message not signed)
 header.d=none;dmarc=none action=none header.from=svenut.se;compauth=none
 reason=405
Authentication-Results-Original: mx.messagelabs.com; spf=pass
   (server-4.tower-561.messagelabs.com: domain of post.nuhet.se designates
   85.118.203.85 as permitted sender) smtp.mailfrom=post.nuhet.se;   dkim=none
 (message not signed); dmarc=none (no record)   header.from=svenut.se
Date: Thu, 14 Dec 2023 12:19:57 +0100
Subject: Kurs: =?utf-8?Q?Klimatber=C3=A4kning?= i praktiken
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
 =?utf-8?B?aytkQUNCdEJsamNGWlBNcW1jeVVqNUgrdndWeU85RzFVSFh3VkFxZXBwQ29M?=
 =?utf-8?B?dHdRN3FyM29iS2FFS0ZESEttTUFkYVFZU1czbHZIUDJpdmYwU1dMajN3NVFF?=
 =?utf-8?B?WW1pYmQ3S01GMW9ENk9BSTQyUURlVk84NEdHTnkzeVFwTytOL3VQQmUwSjdu?=
 =?utf-8?B?OWh2UkFVL1lUOUZaYnA5Y0dtWU43d1lPZkE0Ti91ZkZidFFkem1NTW9Nd3JX?=
 =?utf-8?B?amhhWnhSNTZBVzBzMlVlOEpXSUZRPT0=?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:84.17.219.44;CTRY:SE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:mail.Bravida.net;PTR:host-84-17-219-44.telecomputing.se;CAT:NONE;SFS:;DIR:INB;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 14 Dec 2023 11:21:23.5070
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 38a45a81-2791-40e1-80fc-08dbfc96ce10
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalAttributedTenantConnectingIp: TenantId=6a6fd072-34e1-443b-b5a2-2b9bfdacd6e7;Ip=[84.17.219.44];Helo=[mail.Bravida.net]
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: AM4PEPF00025F9A.EURPRD83.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: HybridOnPrem
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GVX0PF01BD9F3A7
X-OrganizationHeadersPreserved: GVX0PF01BD9F3A7.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
X-CrossPremisesHeadersPromoted: Z47SXC012.corp.bravida.com
X-CrossPremisesHeadersFiltered: Z47SXC012.corp.bravida.com
X-OriginatorOrg: bravidagroup.onmicrosoft.com

Subject: Kurs: Klimatberäkning i praktiken
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 14 Dec 2023 12:19:57 +0100

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering som Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning.