Subject: Olevererbart:: Ta en titt på höstens kursutbud om byggnaders klimatpåverkan

From: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:15:52 +0200

Det gick inte att leverera till följande mottagare eller grupper:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Det gick inte att hitta den angivna e-postadressen. Kontrollera mottagarens e-postadress och skicka sedan meddelandet igen. Kontakta e-postadministratören om problemet kvarstår.

Diagnostisk information för administratörer:

Genererande server: VM-EXCH1901.saffle.local

[email-masked]
Remote Server returned '550 5.1.10 RESOLVER.ADR.RecipientNotFound; Recipient not found by SMTP address lookup'

Ursprungshuvuden:

Authentication-Results-Original: in41g.electric.net;    iprev=pass
 (post.nuhet.se) smtp.remote-ip=85.118.203.81;  spf=pass
 smtp.mailfrom=post.nuhet.se;   dmarc=skipped
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
Subject: Ta en titt =?utf-8?Q?p=C3=A5_h=C3=B6stens?= kursutbud om byggnaders
 =?utf-8?Q?klimatp=C3=A5verkan?=
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:13:20 +0200
X-Authenticated_ID:
 =?us-ascii?Q?0rqCqI6KJsqn63Ec1b3DAJ07LNmdNXj+f8zF+9/y6gntsq8=3D?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:192.162.219.0;CTRY:IE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:smtp-in41.electric.net;PTR:smtp-in41.electric.net;CAT:NONE;SFS:(13230040)(4022899009)(2092899012)(3072899012)(39142699007)(31052699007)(82310400026)(69100299015)(12012899012)(8096899003)(13003099007);DIR:INB;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 15 Sep 2025 06:14:03.6953
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: df43c922-f54a-4cad-9985-08ddf41f11d7
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 7f04bf97-5007-46c8-8ffb-48cbb5634ecf
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: AMS0EPF000001AB.eurprd05.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: MM0P280MB0072
X-OrganizationHeadersPreserved: MM0P280MB0072.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
X-CrossPremisesHeadersFiltered: VM-EXCH1904.saffle.local
X-OriginatorOrg: saffle.onmicrosoft.com

Subject: Ta en titt på höstens kursutbud om byggnadersklimatpåverkan
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:13:20 +0200

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering med Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning. Klimatpåverkan vid ROT-projektKurs om klimatpåverkan vid ROT-projekt med fokus på hyresgäst- och lokalanpassning – beräkningsmetodik,tillämpning och åtgärder för minskat klimatavtryck.Klimatpåverkan från installationerKurs om VVS-, el- och solcellsinstallationers klimatpåverkanoch hur dessa beräknas.Byggnaders klimatpåverkan och klimatdeklarationenIntroduktionskurs om byggnaders klimatpåverkan, med avsnitt om - klimatavtrycket under byggnadens livstid, från uppförande till rivning - åtgärder för minskat klimatavtryck - klimatdeklarationen i sin nuvarande och kommande version