Subject: Undeliverable: Ta en titt på höstens kursutbud om byggnaders klimatpåverkan

From: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Sep 2025 06:14:34 +0000

mx07-00373502.pphosted.com rejected your message to the following email addresses:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Your message wasn't delivered because the recipient's email provider rejected it.

mx07-00373502.pphosted.com gave this error:
Local Policy Violation - SPF Policy Failure

Diagnostic information for administrators:

Generating server: GV4PR03MB11157.eurprd03.prod.outlook.com

[email-masked]
mx07-00373502.pphosted.com
Remote server returned '550 5.7.0 Local Policy Violation - SPF Policy Failure'

Original message headers:

Authentication-Results-Original: ppops.net;     spf=pass
 smtp.mailfrom=[email-masked];  dmarc=none
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Reply-To: [email-masked]
Subject: Ta en titt =?utf-8?Q?p=C3=A5_h=C3=B6stens?= kursutbud om byggnaders
 =?utf-8?Q?klimatp=C3=A5verkan?=
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:12:52 +0200
 =?us-ascii?Q?30RMNJLDX2YWNpWUlepFEZbeVDBkgi4G6Fggra7Jr1K/s+uB1KTk9Cpz3f0P?=
 =?us-ascii?Q?zUNme1i7SPCmpzskrd27RpDDvGkFG5RQSjYNvXdTw5yC/UVPGSCl/5LBgD5H?=
 =?us-ascii?Q?0Wcb90/l9kn0uovcoIkoLf7FBh56zAA22pduJurlSiOyAnwS8ZgMLB6UZ7DF?=
 =?us-ascii?Q?nbaZTBoZv7SrYzJ9ig+jBQ/ki1vW8rjEECysJPkm+fl3q0bEOt34858=3D?=
X-Forefront-Antispam-Report:
        CIP:185.183.31.147;CTRY:US;LANG:sv;SCL:-1;SRV:;IPV:CAL;SFV:SKN;H:mx08-00373502.pphosted.com;PTR:mx08-00373502.pphosted.com;CAT:NONE;SFS:(13230040)(3072899012)(2092899012)(4022899009)(12012899012)(31052699007)(82310400026)(69100299015)(8096899003)(13003099007);DIR:INB;
X-ExternalRecipientOutboundConnectors: 9ad3cbc7-2522-4a4a-959a-9b21d005fb68
X-OriginatorOrg: nibe.onmicrosoft.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 15 Sep 2025 06:13:14.2066
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: fa086435-e452-481e-c9cd-08ddf41ef45f
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 9ad3cbc7-2522-4a4a-959a-9b21d005fb68
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource:
        AM3PEPF00009B9E.eurprd04.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GV4PR03MB11157

Subject: Ta en titt på höstens kursutbud om byggnadersklimatpåverkan
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:12:52 +0200

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering med Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning. Klimatpåverkan vid ROT-projektKurs om klimatpåverkan vid ROT-projekt med fokus på hyresgäst- och lokalanpassning – beräkningsmetodik,tillämpning och åtgärder för minskat klimatavtryck.Klimatpåverkan från installationerKurs om VVS-, el- och solcellsinstallationers klimatpåverkanoch hur dessa beräknas.Byggnaders klimatpåverkan och klimatdeklarationenIntroduktionskurs om byggnaders klimatpåverkan, med avsnitt om - klimatavtrycket under byggnadens livstid, från uppförande till rivning - åtgärder för minskat klimatavtryck - klimatdeklarationen i sin nuvarande och kommande version