Subject: Undeliverable: Ta en titt på höstens kursutbud om byggnaders klimatpåverkan

From: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Sep 2025 06:13:38 +0000

Delivery has failed to these recipients or groups:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
The recipient's mailbox is full and can't accept messages now. Please try resending your message later, or contact the recipient directly.

Diagnostic information for administrators:

Generating server: GVXPR02MB11537.eurprd02.prod.outlook.com

[email-masked]
Remote server returned '554 5.2.2 mailbox full; STOREDRV.Deliver.Exception:QuotaExceededException.MapiExceptionShutoffQuotaExceeded; Failed to process message due to a permanent exception with message [BeginDiagnosticData]The process failed to get the correct properties. 1.84300:01000000, 1.84300:02000000, 1.84300:9F000000, 1.84300:A1000000, 1.84300:01000000, 1.84300:08000000, 1.73948:00000000, 1.108572:00000000, 0.117068:14000000, 1.79180:02000000, 1.79180:9F000000, 1.79180:FA000000, 255.73100:56000000, 5.95292:67000000446F526F70730072, 8.111356:9552F9FE86593ECC1F1F572B2F8F6BAC1F1F572B, 0.38698:1F1F572B, 5.74908:000000004D6963726F736F66742E45786368616E67652E5365727665722E53746F726167652E436F6D6D6F6E2E436F6E66696753636F7065526F7000, 5.92636:00000000496E707574207365676D656E742063616E6E6F74206265206E756C6C206F7220656D7074792E0000, 1.41134:86000000, 5.74908:000000004D6963726F736F66742E45786368616E67652E5365727665722E53746F726167652E436F6D6D6F6E2E436F6E66696753636F7065526F7000, 5.92636:00000000496E707574207365676D656E742063616E6E6F74206265206E756C6C206F7220656D7074792E0061, 1.41134:86000000, 7.36354:010000000000010C6F736F66, 1.46439:0A000000, 1.115228:00000000, 0.104668:6F726167, 5.74908:000000004D6963726F736F66742E45786368616E67652E5365727665722E53746F726167652E436F6D6D6F6E2E436F6E66696753636F7065526F7000, 5.92636:00000000496E707574207365676D656E742063616E6E6F74206265206E756C6C206F7220656D7074792E0000, 1.41134:86000000, 7.36354:010000000000010C6F736F66, 1.46439:0A000000, 1.115228:00000000, 0.104668:6F726167, 0.34102:6D6D6F6E, 5.29818:0000000065353063663966392D323639372D343538622D623439322D64636637343932346537613100626520, 5.55446:00000000333A3000792E0000, 7.29828:2F0623860C00000000000000, 7.29832:000000800C000000206F7220, 4.45884:DD040000, 4.29880:DD040000, 4.59420:DD040000, 7.40840:010000000000010C6368616E, 8.45434:F9F90CE597268B45B492DCF74924E7A16D6D6F6E, 0.104348:66696753, 5.46798:040000004D61696C4974656D44656C697665722E485454502E456D61696C007420626520, 7.51330:F0C391021FF4DD08792E0065, 5.10786:0000000031352E32302E393035322E3030303A444237505230324D42343732363A35343438343835352D383266372D343764652D396562372D3364626463393230323964323A3231353330303A2E4E455420382E302E313900206361, 0.39570:20626520, 1.64146:02000000, 1.33010:02000000, 2.54258:00000000, 0.58802:00000000, 1.33010:02000000, 2.54258:00000000, 0.58802:00000000, 1.64146:9F000000, 1.33010:9F000000, 2.54258:DD040000, 1.33010:9F000000, 2.54258:DD040000, 255.79500:4F000000, 1.79180:A1000000, 1.79180:08000000, 0.100684:00000000, 4.70028:DD040000, 1.52466:01000000, 0.60402:5C000000, 1.52466:01000000[EndDiagnosticData] [Stage: CreateMessage]'

Original message headers:

From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Reply-To: [email-masked]
Subject: Ta en titt =?utf-8?Q?p=C3=A5_h=C3=B6stens?= kursutbud om byggnaders
 =?utf-8?Q?klimatp=C3=A5verkan?=
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:11:59 +0200
 =?us-ascii?Q?gg3VsTAlH+OFWulHJIrbFA7X/l9B9jRMUtjS2qsBrRQZutW6/XZ19GjD2Xwb?=
 =?us-ascii?Q?6nfUIO6mh4iYjwy2PAj212KorltCihEhWz/cTdpExVOUovbxUD2wIAnbs1DU?=
 =?us-ascii?Q?3wbIU1I6NVnBB4WmGwtN2ECFV9WRgPk7OovpWIH93tpctSEcoFabYaYEopiC?=
 =?us-ascii?Q?sSRBlhiM7Wiybjy3G42Yb6zTqTOjpQurbp5O23LYecCwtxRHnBfQ5aI0cor3?=
 =?us-ascii?Q?JOys7TPOhBuUvtmEYqxm4fzQ2+yyXk4Q/X49/0B2DvURVIOwc+5ahtA3fE3V?=
 =?us-ascii?Q?pKvwamdrzJM/TsdvCmSBWoVT4F37QhPjDkX43MK+mHIEvt11UqjO39rA5RLa?=
 =?us-ascii?Q?rjGt8Vpe8D0luh6h0BU8cOOPj58v9KklmQ7wZ6KlSDFGr/4eGJ6SygRqG0in?=
 =?us-ascii?Q?KgDfDltDc8cvvRnyqXdDIfRh7ZWzsuMGPeoZ+Udgc/Pyy4sYvq+bIUbkbkWU?=
 =?us-ascii?Q?RJEUBZnZh3MsB7FcDmFwdvZd7trr6gZp8ydhRLTnBV/wdLFkaSEJojZzm8af?=
 =?us-ascii?Q?vcZMSzvzDbQjOP0=3D?=
X-Forefront-Antispam-Report:
        CIP:85.118.203.81;CTRY:SE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:post.nuhet.se;PTR:post.nuhet.se;CAT:NONE;SFS:(13230040)(31052699007)(2092899012)(4022899009)(3072899012)(39142699007)(12012899012)(69100299015)(13003099007)(8096899003);DIR:INB;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 15 Sep 2025 06:12:04.1379
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: ea9b7da5-2358-4945-d357-08ddf41ecaa3
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 0722568e-4819-457c-a9b7-24f814474fba
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource:
        DU6PEPF0000B61F.eurprd02.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GVXPR02MB11537

Subject: Ta en titt på höstens kursutbud om byggnadersklimatpåverkan
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Mon, 15 Sep 2025 08:11:59 +0200

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering med Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning. Klimatpåverkan vid ROT-projektKurs om klimatpåverkan vid ROT-projekt med fokus på hyresgäst- och lokalanpassning – beräkningsmetodik,tillämpning och åtgärder för minskat klimatavtryck.Klimatpåverkan från installationerKurs om VVS-, el- och solcellsinstallationers klimatpåverkanoch hur dessa beräknas.Byggnaders klimatpåverkan och klimatdeklarationenIntroduktionskurs om byggnaders klimatpåverkan, med avsnitt om - klimatavtrycket under byggnadens livstid, från uppförande till rivning - åtgärder för minskat klimatavtryck - klimatdeklarationen i sin nuvarande och kommande version