Subject: Undeliverable: Lär dig klimatberäkning för uppföljning, certifiering och klimatdeklaration

From: <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Aug 2025 06:28:25 +0000

mx08-00373502.pphosted.com rejected your message to the following email addresses:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Your message wasn't delivered because the recipient's email provider rejected it.

mx08-00373502.pphosted.com gave this error:
Local Policy Violation - SPF Policy Failure

Diagnostic information for administrators:

Generating server: AM9PR03MB7444.eurprd03.prod.outlook.com

[email-masked]
mx08-00373502.pphosted.com
Remote server returned '550 5.7.0 Local Policy Violation - SPF Policy Failure'

Original message headers:

Authentication-Results-Original: ppops.net;     spf=pass
 smtp.mailfrom=[email-masked];  dmarc=none
Date: Mon, 18 Aug 2025 08:28:19 +0200
Subject: =?utf-8?Q?L=C3=A4r?= dig
 =?utf-8?Q?klimatber=C3=A4kning_f=C3=B6r_uppf=C3=B6ljning=2C?= certifiering
 och klimatdeklaration
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
To: [email-masked]
 =?us-ascii?Q?Ru8is6N1+tue7OxJqDWYfqAfTkPUExQ6ruOOsZoLDJ64VyBQQTP83go+q6y4?=
 =?us-ascii?Q?fE59+PzQqeC/TgAEjgqB2WQmgkiE++WTU5/ietokd6TimqEk46EVaYBij/wq?=
 =?us-ascii?Q?KEtAf/LpwtOwaegPcexYq8GUvrer2HFttjfMFyRwDZjFaof2XrY=3D?=
X-Forefront-Antispam-Report:
        CIP:205.220.184.115;CTRY:DE;LANG:sv;SCL:-1;SRV:;IPV:CAL;SFV:SKN;H:mx07-00373502.pphosted.com;PTR:mx07-00373502.pphosted.com;CAT:NONE;SFS:(13230040)(31052699007)(4022899009)(69100299015)(82310400026)(8096899003)(4076899003);DIR:INB;
X-ExternalRecipientOutboundConnectors: 9ad3cbc7-2522-4a4a-959a-9b21d005fb68
X-OriginatorOrg: nibe.onmicrosoft.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 18 Aug 2025 06:28:21.5685
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 3d321f0a-831a-4b16-004a-08ddde206da7
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 9ad3cbc7-2522-4a4a-959a-9b21d005fb68
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource:
        AM4PEPF00027A5D.eurprd04.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: AM9PR03MB7444

Subject: Lär digklimatberäkning för uppföljning, certifiering och klimatdeklaration
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Mon, 18 Aug 2025 08:28:19 +0200

Klimatberäkning i praktikenKurs om klimatberäkning i syfte att följa upp klimatavtryck i byggprojekt, att upprätta en klimatdeklaration eller för certifiering med Miljöbyggnad 4.0 och NollCO2 – om beräkningsprogram, indata och resultatredovisning.